Hiša kulture v Pivki

Hiša kulture v Pivki je osrednja galerija na področju sodobne vizualne umetnosti med Ljubljano in Koprom.

Zgodba Hiše kulture se začenja leta 1998, ko je skupina mladih naselila prazne prostore v središču Pivke in jih uredila tako, da omogočajo širok spekter kulturnega delovanja. V naslednjih petnajstih letih se je v njih odvilo več sto dogodkov z različnih kulturno-umetniških področij, ena od osrednjih dejavnosti pa je bila vseskozi galerijska. Leta 2013 je Hišo kulture prevzela nova ekipa, ki je galerijski program razširila na celotno področje sodobne vizualne umetnosti in ga nadgradila z različnimi podpornimi programi (ustvarjanje v grafičnem ateljeju, oblikovanje stalne zbirke umetniških del, kulturna vzgoja). Danes programi Hiše kulture predstavljajo sodobne tokove v umetnosti, s poudarkom na nekonvencionalnih in progresivnih avtorskih pristopih. Pri oblikovanju programov so naša vodilna načela aktualnost, kritičnost, svoboda.

V osrednjih galerijskih prostorih so od oktobra do maja na ogled samostojne razstave vizualnih umetnic in umetnikov, predvsem mlajše generacije, od junija do septembra pa tematske, študijske ali pregledne skupinske razstave. V Erikovi sobi je vse leto na ogled stalna zbirka grafičnih del in umetniških publikacij.

Galerija je odprta vsak torek in četrtek od 12.00 do 17.00 in po dogovoru (031 768 427) v času trajanja razstav.

 

KONTAKT:

Društvo Hiša kulture v Pivki
Snežniška cesta 2
6257 Pivka

hkpivka@gmail.com

hisakulturepivka.com
fb.com/galerijahisakulturepivka
instagr.am/hisakulturepivka

 

Razstava v maju:

Klara Sax

3. konstruktivistična razstava

10. – 31. maj 2019

otvoritev: 10. maj ob 19h

 

Klara Sax je skrivnostna umetnica, ki v svojih za prostor specifičnih instalacijah raziskuje odnose med zvočnimi in prostorskimi intervencijami. Pri tem je intuitivna in neposredna, kot svoje osnovno orodje pa pogosto uporablja humor in element presenečenja. Na tokratni razstavi, narejeni posebej za Hišo kulture, se navezuje na delo Avgusta Černigoja.

Avgust Černigoj (1898-1985) je bil v svojem času zapostavljen in nerazumljen, danes pa velja za utemeljitelja konstruktivizma pri nas in enega najvidnejših predstavnikov zgodovinske avantgarde v slovenski likovni umetnosti. Med drugim je kot edini slovenski umetnik nekaj časa obiskoval priznano šolo Bauhaus v Weimarju, kjer se je seznanil z osnovami konstruktivizma. Avgusta 1924 je v Ljubljani pripravil 1. in nato julija 1925 še 2. konstruktivistično razstavo, s katerima je skušal provincialni Sloveniji približati miselnost Bauhausa in podati kritiko individualizma, vulgarnega materializma ter plehkosti umetnosti 19. stoletja. Z razstavama je prišel v konflikt s tedanjimi političnimi oblastmi, ki so ga izgnale iz Ljubljane in dokončno se je naselil v Trstu.

Klara Sax nadaljuje Černigojeva prizadevanja, a se v luči sodobnih socialno-političnih okoliščin in neo-globalne enoličnosti nanaša na kontinentalno provincialnost in univerzalno kulturno osiromašenje. Skoraj natanko 100 let po ustanovitvi Bauhausa v Hiši kulture pod naslovom 3. kontruktivistična razstava predstavlja zapleteno mešanico vizualne, prostorske in literarne poezije, a v duhu časa povsem prežete s komercializmom. V težko razumljivi formi in izmuzljivih asociacijah se skriva duh umrlega idealizma in utopije, ki ju je širil Bauhaus, “zakaj umetnost ne služi uživanju, marveč za umetnostno izobrazbo ljudstva ter za razumevanje duševne časovne geometrije”. (Avgust Černigoj)

Klara Sax baje prihaja iz New Yorka, domnevna letnica rojstva je 1997. Ima dve ločeni magistrski diplomi z akademije Valand v Gothenburgu na Švedskem in eno slikarsko z Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Na umetniški sceni je prisotna od leta 2015. V tem času je imela več osebnih razstav v Sloveniji in na Švedskem ter sodelovala na številnih skupinskih predstavitvah povsod po Evropi. Trenutno živi in dela med Slovenijo in Švedsko.

http://klarasax.blogspot.se/