Hiša kulture v Pivki

TIC Pivka
  • Znamenitosti in zanimivosti
  • Umetnost in kultura
  • Nastanitev
  • Aktivnosti
  • Kulinarika
  • Poslovne priložnosti
  • Dogodki
  • Lokalni izdelki
  • Animacija
  • Znamenitosti v bližini
  • Hiša kulture v Pivki je osrednja galerija na področju sodobne vizualne umetnosti med Ljubljano in Koprom.

    Zgodba Hiša kulture se začenja leta 1998, ko je skupina ustvarjalcev naselila prazne prostore v centru Pivke in jih uredila tako, da omogočajo širok spekter kulturnega delovanja. V njih se je začel odvijati program, ki je pokrival celotno polje sodobne urbane kulture, eno od žarišč delovanja pa je bila vseskozi galerija. Nova ekipa, ki je prevzela Hišo kulture leta 2013, je galerijski program postavila v ospredje, ga začela razvijati in nadgrajevati z različnimi podpornimi programi. Danes programi Hiše kulture predstavljajo sodobno vizualno umetnost, s poudarkom na nekonvencionalnih in progresivnih avtorskih pristopih. Pri oblikovanju programov so naša vodilna načela aktualnost, kritičnost, svoboda.

    V osrednjih galerijskih prostorih so od oktobra do maja na ogled razstave tekoče produkcije slovenskih vizualnih umetnic in umetnikov, od junija do septembra pa pregledne, tematske ali problemske skupinske razstave. V Erikovi sobi je vse leto na ogled stalna zbirka grafičnih del in umetniških publikacij.

    Galerija je odprta v torek, sredo, četrtek od 10.00 do 13.00 in v petek od 14.00 do 17.00 v času trajanja razstav.

     

    KONTAKT:

    Društvo Hiša kulture v Pivki
    Snežniška cesta 2
    6257 Pivka

    hkpivka@gmail.com

    hisakulturepivka.com
    fb.com/galerijahisakulturepivka
    instagr.am/hisakulturepivka

     

    Razstava v maju:

    Nina Slejko Blom: Ali bo tako za vedno

    11. – 28. maj 2021

    Kustosinja razstave: Mojca Grmek

    Nina Slejko Blom je mednarodno uveljavljena vizualna umetnica, ki v svojem delu povezuje osebno in intimno s kritičnim odnosom do sveta umetnosti in njegovih institucij ter različnih drugih struktur moči.

    Na tokratni razstavi ironično problematizira situacijo zadnjega leta, ko naše vsakdanje življenje krojijo ukrepi za preprečevanje širjenja epidemije nove koronavirusne bolezni, s posebnim poudarkom na posledicah, ki jih imajo na področju umetnosti in kulture. Razstava posredno govori tudi o tem, da so ukrepi (vsaj v Sloveniji) selektivni, nesorazmerni in pogosto nerazumljivi, zato pri ljudeh zbujajo odpor in različne oblike nepokorščine; med temi je gotovo najbolj razširjen pojav »odprtih zadnjih vrat«, ko ponudniki strankam omogočajo omejen dostop do svojih storitev in blaga pri zadnjem vhodu. V skladu s tem obiskovalec, ki si želi ogledati razstavo Nine Slejko Blom, obstane pred zaprtimi vrati v galerijske prostore, vendar se z osebjem galerije lahko dogovori za vstop skozi »zadnja vrata« in si v eni od sob ogleda razstavo v omejenem obsegu; pri tem se izraz omejeni obseg nanaša na prvotni koncept razstave, ki ga je umetnica pripravila pred letom dni, ob povabilu galerije, ko je bila situacija povsem drugačna. Na razstavi v omejenem obsegu umetnica predstavlja svojo celotno knjižno produkcijo – umetniške zine in knjige – v prijetnem in udobnem ambientu, ki spominja na dnevno sobo, skratka, v okolju, ki je v zadnjem letu postalo vsakomur od nas naravni habitat.

    Razstava kot zaokrožena postavitev torej na splošno govori o neznosnosti celotne situacije, v kateri smo ujeti zadnje leto, še posebej pa o vplivu, ki ga ima ta situacija na delovanje umetniškega sistema; o dilemah okrog zaprtja muzejev in galerij, o (ne)smiselnosti razstav brez otvoritev in obiskovalcev, o (ne)možnosti umetniške produkcije v dnevni sobi, o omejenem dostopu do materialov itd., s tem pa tudi o splošnem stanju (ne)kulture v Sloveniji. 

    Nina Slejko Blom (1982) je diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani in magistrirala na Valand School of Fine Art v Gothenburgu na Švedskem. Je članica umetniških kolektivov Pektin in Klara Sax. Samostojno in kot članica kolektivov je svoje delo predstavila na več kot 250 razstavah po vsem svetu in zanj prejela več nagrad in priznanj. Vzporedno s svojo umetniško prakso skupaj s švedskim umetnikom Connyjem Blomom vodi center za sodobno umetnost CAC Bukovje Landskrona. Trenutno živi in dela v Landskroni na Švedskem.