Hiša kulture v Pivki

Hiša kulture v Pivki je osrednja galerija na področju sodobne vizualne umetnosti med Ljubljano in Koprom.

Zgodba Hiša kulture se začenja leta 1998, ko je skupina ustvarjalcev naselila prazne prostore v centru Pivke in jih uredila tako, da omogočajo širok spekter kulturnega delovanja. V njih se je začel odvijati program, ki je pokrival celotno polje sodobne urbane kulture, eno od žarišč delovanja pa je bila vseskozi galerija. Nova ekipa, ki je prevzela Hišo kulture leta 2013, je galerijski program postavila v ospredje, ga začela razvijati in nadgrajevati z različnimi podpornimi programi. Danes programi Hiše kulture predstavljajo sodobno vizualno umetnost, s poudarkom na nekonvencionalnih in progresivnih avtorskih pristopih. Pri oblikovanju programov so naša vodilna načela aktualnost, kritičnost, svoboda.

V osrednjih galerijskih prostorih so od oktobra do maja na ogled razstave tekoče produkcije slovenskih vizualnih umetnic in umetnikov, od junija do septembra pa pregledne, tematske ali problemske skupinske razstave. V Erikovi sobi je vse leto na ogled stalna zbirka grafičnih del in umetniških publikacij.

Galerija je odprta v torek, sredo, četrtek od 10.00 do 13.00 in v petek od 14.00 do 17.00 v času trajanja razstav.

 

KONTAKT:

Društvo Hiša kulture v Pivki
Snežniška cesta 2
6257 Pivka

hkpivka@gmail.com

hisakulturepivka.com
fb.com/galerijahisakulturepivka
instagr.am/hisakulturepivka

 

Razstava v juliju:

Vojska v mestu

Hiša kulture v Pivki

3.7. – 27.8.2020

 

kustosinji razstave: Lela Angela Mršek Bajda, Mojca Grmek

sodelujejo: Mina Fina, Denis Kraškovič, Lela B. Njatin, Klara Sax, Marko Šajn, Bruno Toič, Jaka Vatovec, Leon Zuodar

 

Razstava z naslovom Vojska v mestu povezuje Pivko in Kočevje, dve mesti, ki sta zaznamovani z zgodovinsko prisotnostjo vojske. Ta je v obeh mestih vplivala na urbanistično strukturo, njuno naravno okolje, vsakdanje življenje in gibanje ljudi, odnos prebivalstva do vojske, nenazadnje pa tudi na umetniško produkcijo. Kustosinji razstave sta k sodelovanju povabili umetnike in umetnice, ki so tako ali drugače povezani z enim od obeh mest. V delih, ki so jih prispevali za razstavo, prikazujejo vojsko iz drugačne, predvsem humorno-ironične perspektive, kar spodbuja nov in svež način razmišljanja o njej. Vse to povzema tudi naslov razstave, ki se nanaša na znano TV serijo Seks v mestu (1998-2004); če serija na zabaven način prikazuje življenje sodobne urbane ženske in njen pogled na spolnost, si razstava ogleduje fenomen vojske (v mestu) kot specifično moško zadevo, ki ima korenine v seksualnosti. Če je serija v času, ko je nastala, razbijala tabuje o spolnosti, razstava postavlja pod vprašaj stereotipe o pomenu vojske nasploh in njeni vlogi v vsakdanjem življenju.

——————-

Army and the City

Hiša kulture in Pivka

3.7. – 27.8.2020

 

exhibition curators

Lela Angela Mršek Bajda, Mojca Grmek

 

participating artists

Mina Fina, Denis Kraškovič, Lela B. Njatin, Klara Sax, Marko Šajn, Bruno Toič, Jaka Vatovec, Leon Zuodar

 

The exhibition entitled Army and the City connects Pivka and Kočevje, two cities marked by the historical presence of the army. Both cities have been marked by the latter in terms of their urban structure, natural environment, everyday life and movement of the people, attitude of the population towards the army and, last but not least, art production. Artists, who are connected to either of the two cities in one way or another, were invited by the curators to take part in the exhibition. The works contributed to the exhibition show the army from a different, mostly humorous and ironic perspective, which encourages a new and fresh way of thinking about it. All this is also summed up in the title of the exhibition, which refers to the famous TV series Sex and the City (1998–2004); if the series depicts the life of today’s urban woman and her view of sexuality in an amusing manner, then the exhibition takes a look at the phenomenon of the army (in the city) as a particularly male aspect rooted in sexuality. If the series broke taboos about sexuality at the time it was created, then the exhibition questions stereotypes about the importance of the army in general and its role in everyday life.