Podpisali sporazum o sodelovanju med Slovenskimi železnicami, Občino Pivka in Zavodom za turizem Pivka
V torek, 23. februarja, so Slovenske železnice, občina Pivka ter Javni zavod za upravljanje dediščine in turizma Pivka sklenili sporazum o sodelovanju pri turističnem razvoju največjega muzejskega kompleksa v Sloveniji, Parka vojaške zgodovine v Pivki, ter drugih turističnih zanimivosti v občini Pivka, hkrati pa tudi o oblikovanju skupnih storitev v javnem potniškem prometu.
Prvi dogovori o sodelovanju na področju turizma so stekli že v letu 2013. Po katastrofalnem žledu v februarju 2014, ki je močno ohromil železniški potniški promet, so dogovori zastali. S sanacijo proge in tudi z vzpostavitvijo pešpoti med železniško postajo v Pivki in Parkom vojaške zgodovine so ovire za sodelovanje odpadle. Park vojaške zgodovine je v tem času z izvedbo operacije Celovita ureditev kompleksa Park vojaške zgodovine postal največji muzejski kompleks v Republiki Sloveniji, ki privablja vse večje število obiskovalcev, tako da vlak ni več le stvar prestiža, ampak dejanska potreba. Prevoz z vlakom predstavlja dodatno doživetje in ponuja cenovno ugoden način prevoza v Pivko.
Sporazum o sodelovanju je podlaga za pripravo skupne ponudbe, ki bo zajemala potovanje v Pivko z vlakom in obisk Parka vojaške zgodovine tako za individualne obiskovalce kot za družine, posebej pa za šole. Z ozirom na to, da je nosilna razstava v Parku vojaške zgodovine posvečena osamosvajanju Republike Slovenije in sami osamosvojitveni vojni, bodo partnerji projekta v letošnjem letu, ko praznujemo 25 let samostojnosti Republike Slovenije, namreč v prvi vrsti nagovarjali prav slovenske šole.
Partnerji tega sporazuma nameravajo sodelovanje razširiti tudi na drugo turistično ponudbo Pivke, kot sta Krajinski park Pivških presihajočih jezer z Ekomuzejem, posestvo Ravne ipd.
Sporazum zajema tudi donacijo muzejske parne lokomotive 33-110 iz obdobja druge svetovne vojne s strani Slovenskih železnic Občini Pivka. Gre za muzejski eksponat, ki je izjemen tako po dimenzijah (dolžina 23 m, višina 4,4 m, teža 95 ton) kot po zgodovinski vrednosti, saj gre za nemško lokomotivo iz leta 1943, ki je služila vojaškim transportom, potem pa desetletja po vojni civilnemu prometu.
Dragocena lokomotiva bo s tem rešena pred propadom, saj naj bi jo v naslednjih mesecih prepeljali v Park vojaške zgodovine in nato pristopili k obnovi. S tem bo rešen pomemben eksponat iz nacionalne tehnične dediščine, Park vojaške zgodovine pa bo pridobil nov atraktiven eksponat.